Deprimerande

Vi håller på att fixa iordning köket. Det innebär att all tid går till inköp, måla, fixa och dona. Det går mycket långsammare än vad man kan önska. Men det blir fint :-)
Jag hade tänkt åka till Mässan idag på utställning. 18 hundar skulle visar. Jag är ju inte så intresserad av själva ställandet utan mer för att mingla och kolla in hundar fast nästa ännu roligare utanför ringen.
Fast en av anledningarna till att det skulle varit roligt även med ringen var att Moya, Ellas mamma skulle ställas.
I morse gick jag upp tidigt för att hinna åka till Älvsjö. Men jag tänkte om när jag tog morgonpromenaden med Ella. IDag fick huset och familjen högre prioritet. Vi måste bara få på nya köksbänken, vilket inte var det enklaste.
Vi var 4 personer som fick lyfta, balansera och skjuta bänken på plats utan att den skulle brytas. Det gick men tog tid och energi. Nu ligger den där och förgyller köket. Men direkt åkte vi på nästa problem att få dit ett hörnskåp som ska stå på bänken. Blir vi klara till jul eller inte.

Ella får småträningar både när det gäller fotgående. Jag har tagit ut träningen till kvällspromenaderna. Backat att hon ska sitta och titta på mig i 30 sekunder, därefter ta ett steg. Jag ger mig inte det ska bli bra. Detta kör jag vid varje lyktstolpe.
Dörrträningen fortsätter fast den är svårare att träna på helgerna när alla är hemma. Man skulle kunna tro att det skulle vara enklare då vi har fler att träna med. Men hur får man resterande familj intresserad att hjälpa till. Det är enkelt att irritera sig på Ellas skällande men inte att hjälpa till.....
Nåja de hade inget val utan fick vara med i träningen på ett eller annat sätt. Det har också sprungit endel gäster här. Ella blir numera liggande men boffar fortfarande när folk kliver över tröskeln. Fast jag inte tränar henne i riktiga situationer utan det är bara vad hon tror ger utdelning, Gullungen.


Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Synd att du inte hann till HUnd09. Men du ta och anmäl er till våran 2dagars lydnadstävling i feb vet ja. Vet en trevlig perro ni får bo hos.

/ Anna

2009-12-15 @ 10:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0