Tillbaka på fasta land

Några dagar tidigare än beräknat. Nu på grund av att maken halkade på ett sjökort. Foten blev minst dubbel så stor så vi beslutade att ta oss hem för att röntga. Men som tur var är det inga skelettskador.
Så nu har vi två familjemedlemmar som linkar omkring (fast Ella linkar nästan inte alls längre)
Väl hemma ska jag nu försöka ta tag i lydnaden. Enda momenten som fungerar som jag vill är inkallning och hopp över hinder. Resterande måste putsas på men nu är jag anmäld till KM så då är det bara att göra det bästa av situationen :-)
Se det som träning.....
Linförigheten kan gå bra men ibland glömmer hon bort sig, få se hur taggad hon är.
Läggande under gång här har vi nästan kommit i mål angående att hon reser sig till sittande innan komando. Men alltföroftast måste ett dubbelkommando in för att hon ska lägga sig.
Inkallning oftast riktigt bra bra fart fint sättande ibland puttar hon dock till min hand när hon springer i mot mig.
Ställande under gång Ställandet är oftast snyggt dock har hon svårt att stå kvar när jag kommer i mot henne. Hon vill gärna sätta sig :-(
Apportering ganska ok ibland försöker hon ta för tidigt men det har jag nästan fått bukt på. Ibland öppnar och stänger hon munnen fast hon tuggar inte men det ser ut som det och skulle säkert bedömmas som det.
Hopp över hinder helt ok oavsett om det blir snett eller kort/långt ifrån hindret.

Få se vad vi hinner med innan Gränna. JAg har bestämt mig för att bara försöka ha roligt även om det är mycket tävlande och folk i rörelse. Få se om jag lyckas, jag har jättedåliga tävlingsnerver.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Här är en till med kassa nerver. Det går nog bra ska du se. Vi kommer att bo i husbil i Gränna. Får faktiskt med mig gubben också. Har lovat att det säkert finns fler "hundänklingar" att trösta sig med. Åker ner på fredagen. Vi ses! / Anna

2009-08-18 @ 09:22:58
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0