Nytt på sidan

Eftersom vi är båtfolk så har vi en förkärlek att ha lite koll på vädret. När vi började segla var det otroligt viktigt att lyssna på väderleksrapporten på radion. Låg man i en hamn med många andra båtar så blev det först alldeles tyst sedan kunde man höra radion skråla i varenda båt. Efter kustvädret så var vädret ett stort samtalsämne med båtgrannarna. I vissa fall fick hela högen lätta ankar och flytta sina båtar för vindarna skulle vända :-) Självklart är ju vädret viktigt men på de 20 år som gått så har internet även gjort stora förändringar på sjön :-) Nu kollar man vädret vågor och vindriktningar med uppdateringar väldigt ofta. Man får prognoser för varje timme. Ikväll när jag snodde makens dator hade han en vädersida uppe. Så jag slog en kik på vilket väder vi skulle få i Gränna till helgen. Inte helt upplyftande men mycket kan hända tills dess. Väderleken blir ofta inte som man tror i flerdygnsprognosen. Men i allafall hittade jag en liten kod som man kunde lägga in på sin blogg så man kan följa vädret, så då la jag in den på vår blogg. Fredagen ser fin ut i alla fall. Men nu är frågan ska det bli regn på lördagen??
Nå antingen får ni lägga in koden på era egna sidor eller så får ni hålla koll via vår sida.

Ella hon struntar fullkomligt i prognoser och väder. Nu ljuger jag lite, hon tror det hjäler om man skakar på sig när det regnar. Ibland vägrar hon också att lägga sig ner om jag kommenderar ligg på för blöta ställen. Men ibland överaskar hon och det säger bara plask och vattnet stänker runt magen på henne. fast platsliggning är just nu också ett orosmoment. Från att ha legat riktigt säkert och bra har hon börjat lägga sig tillrätta som en groda med benen rakt bakåt och vid något tillfälle sakta rört sig framåt. Vid något annat tillfälle helt sonica rest på sig och sagt äh, ge dig gud vad du är tråkig. Mycket roligare att nosa här borta. Fy och usch.

Tur att vi ska gå Tävlingslydnad med bara krulltottar och Lotta Linusson i höst. det ser jag väldigt mycket fram emot så vi får någon som coachar oss. Vi har ju gått för Lotta tidigare och det har varit jättekul och lärorikt. Då var faktiskt Ella duktigare än hon är nu :-( Eller kanske jag ska säga att jag var duktigare.........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi får verkligen hoppas att vädret blir minst lika bra som förra året i Gränna.Det ska bli så kul att titta på alla er som tävlar.Själv så är vi (jag) en fegis som inte riktigt vågar prova.Men det kan ju bli lärorikt att titta på också.Kram på er och vi ses till helgen.

Petra

2009-08-26 @ 20:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0