Knappt man tror det

Nu har det gått några dagar till. Vi har glömt hänga på oss "remotecontrollen" och idag glömde jag sätta på Ella halsbandet. Det går så bra, även när halsbandet var av tog hon hellre kontakt med mig än att hon skällde, då blev det jackpott, leverpastejen kom fram :-)
Idag har hon varit utomhus från klockan 10:00 till nu 18:20 och uenbart 2 skall har kommit under den tiden och då menar jag två skall (vov, vov) vid två olika tillfällen. Då ska nämnas att det har gått en hel del både människor och hundar ganska nära vår tomtgräns. Både människor hon känner igen (grannar) som hon vanligtvis skäller på och främlingar.
Så visst ser vi en förändring. Det gäller bara att vi håller i och inte glömmer bort eller slarvar för då kan det nog gå tillbaka.

Igår hittade jag en träningsplan (mitt framför ögonen på mig) vår badplats, där vi tränade fot och stå och snabba lägganden. Nere vid strandkanten tränade jag även spårupptag. Jag såg hur glad Ella blev och hon hade svårt att inte fortsätta spåret så deet hann inte bli så många upptag. Det måste bli några spår i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0