Fortsättnings vardagslydnadskurs

idag bar det av till Lovisebergs hundträning, ett ställe Sanna och Peppar rekommenderat, för en kurs.
Jag har saknat att ha de veckovisa tillfällerna att träna. Jag hoppade över allmänlydnad grunder och gick alltså direkt på fortsättning efter diskussion med ledaren. Så jag var spänd på om det skulle fungera och om vi skulle ligga långt efter. Vi var 5 hundar där. Ella var minst i storlek det största var en lekfull Leonberger den största hund jag träffat på länge. Ella höll sig lugn och fin fast i början var det svårt med koncentrationen. Men vi fick blodad tand så nu kommer lydnadsträningen lägga in en ny växel.

På tal om blodad tand åkte agilityhindrerna upp idag och jag gjorde en box och började träna mig i att handla rätt och få Ella dit jag ville. det fungerade inte alltid men helt klart bättre än i helgen. Jätteskojigt. Tack åter igen Jenny och Frasse för att ni visade mig boxenträningen.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Jamen vad kul! Jag gillar Loviseberg, man känner sig välkommen och ingen är för proffsig för att vara trevlig. Om jag hinner någon gång så kommer jag och tittar på er=)

2008-09-02 @ 21:40:04
URL: http://www.peppar-perro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0