Förkylt värre

Maria var ju förkyld innan vi åkte till Gränna. Nu är det resten av familjens tur. Förkylning med en dragning mot magont.
Jag jobbade hemifrån sedan i tisdags då jag kände mig varm och hade rejält ont i huvudet. I fredags var jag så trött på alltihop så jag cyklade på en tur med Ella. Ella var överlycklig och det var jag också. Det är Maria som brukar cykla med Ella jag har bara provat en gång tidigare. Men attan vilken kondis den hunden har och vilket tempo:-)
Hon tar kopplet i sin mun sedan springer hon. Hon travar lika snabbt som jag cyklar det är sällan hon går över i galopp. Vissa sträckor fick hon springa lös men hon håller sig duktigt vid min vänstra sida i alla fall.
När vi kom hem var jag sämre igen men Ella såg ut som en stjärna.
 
Vi hade tänkt dra ut och segla i helgen. Men på kvällen började även Johan klaga på huvudvärk och kände sig varm. När sedan det började regna på lördag förmiddag ändrade vi våra planer. I stället mötte jag Sanna och Peppar som hade dottern spelandes handboll i vår omgivning.  Hela dagen hade jag hållt mig lugn men attans, Ella måste ju ändå ut så varför inte ta en stilla promenad medans hundarna rasar?
En stilla promenad blev två timmars promenad efter spåret. Trots regnkläder var jag blöt in på T-shirten. Men vad gör man inte för sin hund och trevligt hade jag tills jag kom hem och fick sjunka ner i sängen och vara sjuk. Söndagen har jag nu fått spendera i min säng med halsont och snorig näsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0