Spårhunden Ella

Igår skulle min mamma och jag träffas hos min faster och farbror som bor ganska nära mitt jobb. Jag behövde ha hundvakt då jag skulle ut på en arbetslunch. Ella har inte varit hemma hos dem på över ett år. När vi började närma oss huset (mitt inne i Stockholmstad) där de bor  stoppar Ella ner nosen i backen och leder mig fram till rätt entré. Hon spårar på en stensatt trottoar i ca 100 meter, svänger av 90 grader uppför en trappa. Sätter nosen i entré dörren och väntar på att jag ska öppna. Därefter spårar hon fram till hissen och blir lite vilsen där tills hissdörren öppnas då drar hon in väntar tills vi är framme för att sedan direkt sätta nosen på rätt dörr.

När jag kommer in i huset förstår jag hur det hela gått till för där sitter min mamma. Hon hade gått där en stund tidigare än vi. Men duktig är hon min hund :-)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja visst är det otroligt! När vi var hundvakt till Zita så spårade hon Per hem till min bror som bor några kvarter ifrån oss. Hon har aldrig varit där och Per hade gått ca 10 min före oss. Det var imponerande att se!

2008-10-23 @ 19:09:49
URL: http://calmigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0