Allmänlydnad med Hundens hus

På senaste tiden har det varit mycket jobb både under dagar och kvällar. Så idag bestämde jag mig för att Ella och jag skulle på utflykt till Hundens hus som ligger på Kungsholmen i Stockholm. De hade bjudit in hundar och hundägare till en allmänlydnad grunder. Där deras instruktörselever skulle få träna på verkliga ekipage. Totalt var det 20 hundar där och en av dem var den stora jättehunden (Leonbergern) från Lovisebergs måndagsträning. Jag kunde höra honom på långt håll. Han var frustrerad över att han inte fick leka med de andra hundarna. Vi hamnade i 4 olika grupper. Varje grupp med 2 instruktörer och 5 hundar. Övningarna var ganska lätta kontakt, förbudövningar, ingångar och lite sådant. Dessutom tränade vi passivitet och hantering. Hanteringsövningen gick ut på att sätta på sin hund en T-tröja och sedan få hunden att gå ett ärevarv. Lätt som en plätt med Ella. De två instruktörerna Sebbe och Susanne sökte dessutom projekthundar att träna vidare på. Jag anmälde oss till detta men vi får se om det blir något av. Min tanke med det var att träffa på okända människor att träna på/med.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Gud vad du är duktig och jobbar hela tiden med Ella! Kul!

2008-10-23 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0