Nu har vi gjort det

MH test på Nacka brukshundsklubb. Bäst av allt Ella är skottfast hon fick en 1 på skott. Hon tyckte spökerna var läskiga och stod bakom mig i kopplets längd. Jag kände inte att hon drog och testledaren funderade och beslutade att säga åt mig att släppa. När jag gjorde det gick Ella och satte sig någon meter bort bland publiken. Inte vid husse utan mitt i publiken. Sedan gick hon fram och nosade på dem efter att jag tagit av huvudbonaden.
Dumpe tyckte hon inte heller speciellt mycket om men hon gjorde en undanmanöver utan att ta bort blicken. Hon ville inte komma fram till Overallen förrens den låg på marken och när vi skulle passera overallen gick hon över till min högra sida. Lock och kedjor på plåt gjorde hon en snabb undanmanöver men gick sedan direkt fram utan min hjälp.
Avstånds leken sprang hon halva vägen fram till Figuranten och stod där med viftande svans och skällde.

Däremot blåvägrade hon att följa testledaren en millimeter, men det hade jag nästan räknat med. Det är inget som vi inte gjort med Ella. Hon är ju mest med familjen. Men det är ju faktiskt en träningssak. Dock beslutade då testledaren att inte utföra hanteringsbiten. I början var jag nervös vilket direkt syntes på Ella. Hon blev stissig och lite olydig. Ville inte bli kopplad. Då la jag mig till med lydnadskommandon och hållning vilket fungerade perfekt. Hon blev otroligt lydig :-))
Jag kommer lägga in hela resultatet och bilder på vår hemsida men det får vänta tills i morgon för nu vill Maria ha datorn.

Kommentarer
Postat av: Peppar

Heja Ella!



Det är så himla bra att du gjort testet. Hoppas fler perros gör det. Du är en riktig förebilds-tjej! Och min idol fast du leker "Häxan Surtant"!

/P

2008-11-24 @ 20:51:40
Postat av: Anneli

Grattis till MHtestet:)Vad kul att ni gjort det..skulle också behöva ta mig i kragen och göra det...när man kuskar runt på utställningar land o rike kan jag inte ens skylla på att det har varit sådana vänte tider på lokala klubben!! Vi kanske ses på utställningen i Sthm;)

2008-11-26 @ 23:07:57
URL: http://www.la-sirenitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0