Idag har vi spårat elefanter

Morgonens promenad gjordes i vanliga skogen men Ella var inte riktigt som vanligt. Ofta stod hon länge och vädrade med nosen högt i luften. Efter ett tag kopplade jag upp henne då jag trodde hon fått upp lukten av rådjur. Ella ville bestämt gå åt ett visst håll och eftersom hennes val låg i rätt riktning följde jag med. Efter ett tag ser jag att hon börjar spåra och efter att vi nått kullens topp tittar vi ner på två livs levande elefanter som gick och betade. I vår promenadskog :-). Vi stannade ett tag och tittade på dessa jättedjur, det som skiljde oss från dem var ett litet snöre som var uppspänt mellan träden. En av elefanterna klev över snöret helt graciöst och började ta sig in bland cirkusens tält utan att nudda något av tältsnörerna. Helhäftigt att titta på. Så idag när vi kommer hem från jobbet så blir det nog tjat från den yngre delen av familjen om att få gå och titta på Cirkus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0