Hundar är lika dyra som barn

idag kom maken hem med en artikel från Punkt.se med rubriken "hundar är lika dyra som barn". Hoppas bara han hade glimten i ögat. Där i läste jag att totala kostnaden uppskattas för en Chihuahua är 1039 788 kr under sitt hela hundliv. Billigast i listan var  Jack Russel som uppskattades kosta 308 638 kr. Att chihuahuan var dyrast berodde på det hundmode som bl.a. Paris Hilton drog in med små söta "handväskhundar" som gick omkring i rosa söta små tröjor osv. Jag undrar vad Ella kostar :-) Men det är hon värd. Vi kan ju börja sticka tröjor av hennes päls så kanske hon kan börja tjäna pengar i stället. Men visst kostar det, hundmat, försäkring osv. Mest kostar ju alla kurser jag vill gå men där kan man ju undra om det är för Ellas eller min skull vi går dem. Jag tycker det är minst lika kul som Ella.
Står i startgroparna att anmäla oss till fortsättnings agility (mest för min skull då jag är usel på handling), Viltspår (Sanna och Peppar triggade den tanken), Fortsatt lydnad i olika de slag  (både allmän och tävlings) Dessutom har vi ju en kantarellkurs inbokad och jag skulle gärna vilja dra upp ett gäng Perros till Hällefors på specialsök om det gick. När dessutom lydnadsboken jag suktar på kostar 600 kr så får man väl säga att det kostar endel pengar.

Lika bra att inte räkna efter utan bara njuta av sin hobby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0