Ella har hälsat på Klöven

Idag har varit en innehållsrik dag både för Ella och mig. Vi åkte hem till Sanna och la ett spår med blod och en klöv på slutet. Jag har aldrig trott att det är något jag skulle syssla med. Sanna frågade mig för några månader sedan om jag skulle hänga med på kurs men jag stod över den gången då jag kända att vi höll på med lite för mycket på en gång. Men nu var Sanna snäll och lärde ut lite. Ella var försiktig men tog sig framåt. Ett tag trodde jag hon hade tappat spåret då hon drog iväg åt höger innan jag kom på att efter vi avslutat spåret så hade Sanna försökt ta bort blodet från flasklocket på en tuva och det var den Ella drog iväg till. Sedan fick hon vittring på klöven som låg bakom en liten gran. Jag blev förstås överlycklig över Ellas skatt och berömde jättemycket men Ella var lite tveksam till om det verkligen räknades som en skatt eller något som som man kunde kasta.
Nåväl helt klart finns det något att jobba på och jag tror hon skulle bli duktig med tiden. Nu var allt nytt för henne, spåret, att Sanna var med ute i spåret och att jag gick så långt bakom henne. Försiktig men spårade ok

Innan vi tog spåret för att låta det ligga till sig lite gick vi ner till deras brukshundsklubb och tittade på lydnadstävling klass 2. Jag har ju inte sett någon tävling innan så det var intressant och kul. Bra miljöträning för Ella och Peppar också att bara sitta och titta på när andra jobbar och det rör sig mycket människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0