Vardag igen

Idag börjar vardagen igen för oss vuxna i alla fall. Ungdomarna i familjen har sin sista lediga dag idag. Så Ella fick vara hemma idag också men i morgon får hon följa med till jobbet igen. Ska bli intressant att se om hon kommer gå fram till arbetskompisarna eller om det har gått tillbaka. Precis innan Jul var det ju nästan som om hon accepterat mina 5 arbetskamrater. T.o.m. så att hon ville bli kliad på magen.

Men man vet ju aldrig då hon hamnat i en slags tonårsålder. Kanske skäller hon på dem :-)
Igår på kvällspromenaden lekte hon på stora ängen med sin kompis Texas. det var svårt att se någonting i mörkret så vi tvåbenta stannade kvar på en gångväg. Helt plötsligt hör jag en röst och ser på Ella och Texas att de fått span på något. Ella ger sig iväg med full fart och skäller. Gud vad jobbigt :-(
Jag ser inte vilka som kommer utan ger mig av åt andra hållet med ett högt gällt "hej då" till Ella. Som tur är hjälper det fortfarande och hon kommer och gör en stor cirkel runt mig. Lagom sådär så att jag inte kan få tag i henne innan hon närmar sig det okända igen, gör en vid cirkel där och kommer sedan tillbaka. Nu stannar hon och låter sig kopplas. Hur glad var jag,  Idag gick jag iväg och köpte en lina den ska vara på tills dessa okynnesryck är borta.
Ikväll med lina hängande efter sig fixade hon fritt följ och kom på varje inkallning i full fart även fast vi var ute och gick med grannhunden Molle som störning (som dessutom inte förstår att det ska vara fart i inkallningarna :-). Så ikväll känns det mycket bättre. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0