Är våren redan här?

Idag skulle man kunna tro det, vilka väderomslag vi har.Sol, blå himmel och säkert över 6 grader varmt, men fortfarande lite blåsigt. Mats, Jag och Ella passade på att ta en långpromenad men för att variera oss åkte vi bilen först en bit. Ella älskar att komma till nya områden. I vissa delar jobbig terräng tog vi oss upp på ett utkiksberg. Jättebra dag för lite passivitetsträning. Tidigare har jag kört att Ella sitter bredvid mig tills hon är lugn. Men efter att ha pratat med en perrokompis igår körde jag en ny grej (för oss) att sätta fast Ella någon meter bort i koppel för att sedan sätta oss och sola på en läig gren. Underbart härligt för oss men Ella ynkade en del.  massor av nya ljud. Lät litegrann som en fågel med en hög ton som "drillade" jag har faktiskt inte hört det ljudet förut. efter en stund tysnade hon och satte sig ner och vi hörde andra skogsvandrare med barn som var på väg så vi kände att det ändå inte skulle gå att fortsätta så vi gick vidare.

sedan gjorde vi en spårövning i skogen också. Jag har läst om det som ett spontanspår så det får det heta. Mats gick ifrån oss tillbaka på stigen vi kom. Gick i en båge runt oss för att korsa stigen längre fram in i skogen 20 meter och sedan gömma sig bakom en gran.

Tidigare har vi lekt mycket kurragömma men då har Ella varit lös. Nu fick hon gå i koppel. Vi fortsatte stigen fram och helt plötsligt stoppar Ella bestämt ner nosen i marken och kör sedan av åt höger. Jag fick hålla emot endel men hon lyfte aldrig nosen från marken och helt plötsligt satt Mats framför oss. Snacka om en glad hund och en stolt matte. Hon kanske kan bli en bra spårhund:-)

Väl hemma igen hade jag lagt fram en planka och körde lite övningar för vippbrädan. Hon stod i alla fall med alla 4 fötter på brädan. Grannflickan fick henne att gå några meter på brädan men jag lät det räcka med att stå på brädan. Här ska vi gå lugnt fram. Några bilder från dagen.

 Ella står vacker i solen, se den blå himlen bakom skogen :-)

 När vi parkerade bilen på uppfarten såg jag hur fint ljuset låg på mina fröhus visst är de vackra.

Fina blommor har jag på köksbordet som jag fick igår. Visst är de underbara och våriga.

 När jag gick runt tomten såg jag att Viden har fått knoppar, den här bilden tog jag dock inne på en kvist från en blomma jag fick i Julpresent av styrelsen. Ni må tro att jag varit undrande till vilken styrelse och också tackat fel styrelse :-) Nu tror jag i alla fall att jag fått den av Perroklubbens styrelse som tack för att vi är lokalombud Jättetrevligt och uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0