Mästertjuven

Jag och Ella har ständiga kamper om det mesta som finns i Ella höjd. Men idag har det nått nya höjder. När jag skulle åka iväg till affären så fanns plötsligt inte min plånbok i jackan. Jag fick hjärtat i halsgropen och undrade vart den kunde tagit vägen. Men slug som jag är tittar jag bland Ellas skattgömmor och visst ligger plånboken där. Lite senare hör jag plötsligt någon "klicka" och funderar på vem som tränar hunden. Ser då Ella under sitt bord tuggandes på klickern och ser förväntansfull ut för klickas det så ska det belönas eller hur :-)
Maken och jag skrattar bort det hela tills han kommer och berättar att hans skruvar till båten är borta. Vi tittar genast på Ella och nu har hon även hittat Husses fickor. Tur nog hittade vi allihop annars hade det blivit en dyr historia. Efter middagen gick jag upp till datorn för att köra ett arbetspass. Efter en stund kommer Ella upp och tvättar sig noga om nosen. Ytterligare en stund senare kommer åldsta grabben upp och frågar om det inte finne fler potatisbullar till honom än en. Jag berättar att det minsann finns fyra stycken på hans tallrik. Men tji fick sonen lurad på sin middag för nu ligger Ella och jäser bakom fotöljen dit hon drar sig när hon vill vara ifred för idag är hon så mätt att hon inte kan röra sig.  Men hur länge kan man vara arg på den här sötnosen??
                           
               
image146

Kommentarer
Postat av: Emmie och Alvito

Hej! Du skrev att du gärna ville ha kommentarer. Jag är ett fan som går in på er sida varje gång datorn slås på och det är alltid lika kul att läsa om Ella för att man känner igen mycket med Alvito. Dessutom är det kul med aktiva bloggar som er, hm jag får bättra mig:-)När jag läste om Ellas tjuverier så kan jag säga att Alvito han snor allt som är i tyg, tofflor, mössor,vantar, filtar och fårpäls och är han på bithumör så biter han sönder dem men annars lägger han bara huvudet på dem och vilar eller har dem i munnen och gör hälsningscermonier. Lycka till med Ella! //Alvito och Emmie

2008-02-21 @ 21:49:36
URL: http://www.nogg.se/alvito
Postat av: Anonym

Hejsan Emmie,
Jo jag tittar med jämna mellanrum in på er blogg också. Visst ser jag vissa likheter mellan våra hundar. Men visst är de härliga. Dock har vi inga problem (peppar, peppar) med bilåkandet och ensamhetsträningen kör vi i låååååååångbänk då Ella oftast kan vara med mig eller maken på jobbet. Nu har dessutom min mamma ställt upp och Ella trivs bra där :-) Vårt vardagsrummsgolv ser oftast ut som i en snickeriverkstad och blyertspennor vet vi inte längre hur de ser ut :-)
Ha det bra och hoppas vi ses./Susanne

2008-02-21 @ 22:05:21
Postat av: Ulrika Calmegård

Jag känner mig skyldig att ha fört vidare denna "tjuvgen" :-) :-)
Men jag håller med, det är så svårt att bli arg när de är så söta!!
Ulrika

2008-02-22 @ 10:27:34
URL: http://www.calmigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0