Lydnadsträning

Idag har jag gjort två saker. Beställt en bok "Med sikte på 10:an" som jag har fått rekommenderad för mig från minst 3 olika personer.  Sedan har jag gjort förfrågan till "Hundens hus" om en tävlingslydnadskurs som börjar på Torsdag. Sist jag var på hundens hus letade jag efter den tidigare nämnda boken varpå Cilla föreslog att jag skulle komma på tävlingslydnadskursen. Vi har ju hittills bara gått valpkurs så steget känns lite stort. Jag har ju tidigare anmält mig till allmänlydnad på brukshundsklubben men inte hört ett ljud från dem ännu och jag känner att jag vill få sprutt på vår träning NU inte i vår. Efter lite peppning från Cilla och en annan tränare för kursen tog jag idag mod till mig och anmälde mig. Så nu hoppas jag att vi kommer med och att jag får fortsätta komma hem på middag till mamma på Torsdagar .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0