Hopp och studs och mycket mer


  
  

Idag låg vinter utanför dörren. Ella var i sitt esse. Vi drog iväg ut i skogen där det bar av över stock och sten. Alldeles tyst som det blir när snön har kommit. Bara jag och hunden. Helt plötsligt drar Ella uppåt  ett snår stannar med huvudet på helspänn. Attans blockerad, tänker jag och fram hoppar en hare. Jag säger åt Ella att stanna. Undrar om hon, jag eller haren blir mest förvånad men Ella står blick stilla. Haren hoppar bortåt en bit. Stannar, tittar på Ella. Jag upprepar stanna och efter en liten stund ropar jag hit. Nu fick jag nästan hicka, utan tvekan hoppar Ella fram till mig och sätter sig vid mina fötter. Gud vad skönt. Jag spejar efter haren som nu har dragit sig tillbaka "släpper sedan Ella fri" med mycket beröm och gotta. Ella springer fram dit haren suttit nosar och söker i stora cirklar efter sin nyfunna "kompis". Haren är borta, jag är stormnöjd och Ella är lycklig i sin skog fri att springa runt runt. Känns skönt när det fungerar till nästa gång.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0