Höftledsröntgen avklarad

Idag har vi haft en "jobbig" dag. Först och främst hade jag felplanerat och dubbelbokat mig själv så jag hade Ellas röntgen och ett möte på jobbet på samma dag. Inte speciellt smart. Vi åkte ut till Upplands-Väsby där vi fått rekommendation till en bra veterinär. Väl i väntrummet fick Ella lugnande medel nästan direkt. Där satt sedan tidigare 3 portugisiska vattenhundar halvt drogade. En efter enfick vi komma in till röntgen. Det kändes verkligen som ett löpande band. Men vi hade väldigt trevligt i väntrummet. Efter mig kom en reisen snauzer med matte och en bernersennerägare. Så vi satt och pratade om vattenträning/tävling och rapportering båda aktiviteterna verkar jätteroliga.
När den andra portugisen hade varit inne en halvtimme kommer personalen ut och berättar att den digitala röntgen var trasig och att det därför tog längre tid då de fick framkalla osv.
När det äntligen var Ellas tur gick Ella in på skakiga ben. Jag lyfte upp henne och la henne på rygg och stod vid hennes huvud. Även i drogat tillstånd försökte hon göra lite motstånd. Efter första plåten kom veterinären ut och ville ta nya då hon legat snett. Han skämtade med mig och sa att Ella hade C-höfter på plåten. Men efter ännu en bild så trodde han att det möjligen kunde bli B på ena sidan. Men att det var svårt att tyda då plåtarna fortfarande var blöta. Men om SKK underkände dem skulle de göra om röntgen utan kostnad för han kunde inte göra bättre med sin gamla maskin. Nu hoppas jag plåtarna blir bra och att SKK bedömer dem till A-höfter. Fast B är väl helt ok det med :-).

Nu hade jag 30 minuter till godo tills mitt möte skulle börja. Som tur var kom svärfar till min räddning. Han mötte upp där jag skulle ha mötet och tog hand om både bil och Ella. Så jag hann praktiskt taget i tid fast det hade sett mörkt ut ett tag. Svärfar hade tagit hem Ella till sig och gått ut på promenad och det hade fungerat så bra. (Första gången som han haft hand om Ella). Känns skönt att utvidga skaran av potentiella hundvakter på ett för Ella positivt sätt. 

Ella har nu sovit/vilat hela kvällen och det känns som hon är väldigt seg. Jag tog ut henne på en liten kisspromenad alldeles nyss och då stormskällde hon på en hund som vi brukar träffa och var som klistrad på mitt ben. Dessutom snubblade hon i trappan ner från övervåningen. Så nu får hon ligga och sova ruset av sig. Vi vill ha vår normala glada tjej tillbaka igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0