Social träning igång igen

Jag har ju jobbat endel med Ellas sociala sida. Innan och under sommaren hade vi nått dit jag ville. Men efter att hon blev överkörd/påkörd så gick hon tillbaka lite. Det är inga problem runt människor och hundar om det får ske i hennes takt och hon får gå fram. Men om okända kommer fram och försöker klappa henne på huvudet eller liknande så backar hon. Efter olyckan har jag inte jobbat med detta över huvud taget så nu är det hög tid att ta i det. Speciellt om jag vill/vågar tävla i lydnad med henne. (Tandvisningen) i framtiden.

Nu har dessutom min mor och tillika hundvakt passat på att ta en kryssning i Karibien, lyckost henne, så i veckan när jag var strandad fick min faster och farbror rycka in som hundvakter. Ella har ju träffat dem lite då och då men oftast i större sällskap på kalas och så. Mamma har också varit hemma hos dem med Ella engång när hon var hundvakt.

Vakteriet gick jättebra och så fort jag försvinner så tyr hon sig till min faster med mycket gos. Faster fick också gå ut och gå med henne under dagen. Jätteskönt att veta att när det gäller så går det bra att lämna bort henne :-)
På något sätt så blir hon mer ointresserad av andra när jag är med.

På jobbet har det också börjat 2 nya arbetskompisar. Båda intresserade av Ella. Så nu har jag gjort mig helt ointresserad av Ella vilket medför att hon börjar intressera sig för de andra som jobbar där. Det braiga är också att det är en kille och en tjej med helt olika sätt att närma sig henne. Jättebra träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0