Gud vad äckligt......

Verkade Ella tycka när vi kom fram till klöven.
 Idag har Sannna och Peppar varit här. Jag mötte upp dem, och vi la två spår i skogen. Jag gick först med en rådjursklöv släpandes i snör efter mig och satte upp snitslar, Sanna gick efter och skvätte ut blod (köpt på ICA). Vi la ett rakt spår i mycket uppförslutning till Ella. Vi fick göra en naturlig sväng för att komma vidare. Underlaget började i mossa för att övergå i blåbärssnår. Spåret blev ca 100 meter.
Till Peppar som är "proffs" på det här la vi ett spår med några vinklar och bloduppehåll.

Därefter åkte vi hem och hämtade ut Ella för en snabb rastning medans Mats grillade.  När middagen var intagen gav vi oss iväg till skogen.

Peppar fick börja, Mats följde med och plockade snitslar och fotade



Peppar är på direkt och susar iväg in i skogen, klarar sitt spår jättebra :-)

Sen var det Ellas tur. Mats skulle hålla i Peppar, då drog klagosången igång.
Ella hittade sin vittring direkt  utan att jag behövde visa var spåret började. Hon tar spåret långsamt och fundersam.

Men går på, när terrängen förändrade karaktär och det blev öppnare och blåbärsris tyckte hon det var lite läskigt. Peppar som skäller i bakgrunden, jag och Sanna som smyger bakom henne.

Samtidigt var hon nyfiken vilket gjorde att hon hukade sig men fortsatte efter viss tvekan. Väl ute i blåbärsriset gick det bättre igen. Men när vi var nästan framme så markera hon busken klöven var i men ville sedan fortsätta spåra mina och Sannas fotspår.
Jag blev "överlycklig "över den fina rådjursklöven :-)


Men Ella vägrar komma i närheten av den, när jag släpper henne springer hon iväg och ställer sig 10 meter bort.

på behörigt avstånd, vill inte lukta mer på de där äckliga.....

Vi fortsatte med en promenad ner till sjön, hela vägen dit var det full gas på hundarna.
De ser ut att ha jätteroligt ihop. Vi tränade Peppar att hoppa från bryggan. Med lite övertalning gick det.




I denna miljö är Ella tuffare och mer självsäker så även om vi kastar i 2 pinnar
en till dem var vill hon ha Peppars pinne.


Så här försöker hon roffa åt sig Peppars pinne. Ser ut som han säger "hjälp hon dränker mig"

Sanna och Peppar tack för en trevlig och lärorik kväll. Ella sover som en stock. Det här behövde vi :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0