Äntligen klar

Ja, förutom finliret runt tassar och rumpa förståss. denna gång var det inte nådigt att klippa Ella. det har tagit mig 6 omgångar utspritt under en veckas tid. Första passet kom nästan ingenting av maskinen fastnade i tovor hela tiden. Så det var bara att ta fram saxen och klippa tovor. Praktiskt taget allt vitt var som filt närmast huden. Det var likadant förra sommaren. Ändå är det ju inte så himla länge sedan jag klippte henne (mitten/slutet/ juni). Igår blev iallafall jag, Ella och klippmaskinen sams igen och det gick lekande lätt. Ella t.o.m. la sig ner så jag kom åt kjolarna under magen.

Igår hann vi med mycket, Ett flertal kantarellsök inomhus och i trädgården. Det fungerar fint men risk finns att hon bär iväg på burkar så det gäller att klicka snabbt när hon väl är framme.

Vi börjar även se ett slut på sommarens målarprojekt. Frågan är om det hamnar mer färg på oss än väggarna:-)



Till och med Ella kom in med mer vitt på svansen än vad hon brukar ha. Vi har bara lite grått kvar att måla sedan slipper vi detta på 10 år får vi hoppas.

Johan har dessutom sytt vattenapporter, idag,  så Ella och jag körde lite dykövningar i sjön. Det blåste endel i träden runt om och var lite svalare så Ella var inte lika fokuserad i början som hon brukar vara. Men det fungerade jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0