Underbart väder

Idag vaknade vi tidigt solen sken in genom fönstret och värmde gott. Ut för att ta det spåret jag la ut i gårkväll.
Underbar promenad dit över ängen. Ella tog upp spåret jättebra. Fotavtrycket var bra i mossen vid trädets rot. Sedan gick hon klockrent runt 100 meter. Därefter började hon flacka. Men med lite övertalning gick vi klart spåret. Men det jag lärde mig utav detta var att lägga kortare spår med bättre belöning i slutet. Idag hade jag lagt en ring som hon inte alls tyckte var intressant. Snitslarna jag gjorde igår var bra.

På vägen hem mötte vi en kompis Nova som följde med hem till tomten för en trevlig lekstund medans vi mattar fika i solen. Känns som om solen tagit i ansiktet fasten det var tidigt på morgonen och vi inte satt speciellt länge.

Maken har en härlig dag med iläggning av båten. Alltid lika skönt att ha det avklarat. Bra väder för det också även om det skulle blåsa lite.

Vi håller nu på att få ihop nästa Perroklubbträff. Jenny från Tussberget hjälper oss denna gång. Vi ska prata MH. Ska bli jättespännande. Hoppas att många är intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0