Toffeln hittade fram

För några månader sedan försökte jag lite lamt träna in att Ella skulle hämta mina tofflor. Det fungerade bara halvbra. Hon snodde sedan dojor, la under bordet och tuggade på dem. Vilket hon tidigare slutat med vid 7 månaders åldern. Så jag beslutade mig för att sluta med den träningen. Idag när vi kom hem från promenaden. Sprang hon och hämtade min toffel och efter ett tag levererade hon den vid mina fötter. Tur att jag hade god falukorv i fickan sedan promenaden/träningen.

Idag har det ju varit underbart väder men jag har bestämt mig för att grovstäda, plocka undan vinterskor, kläder sådant jag inte gör så ofta. Jag hade bra disiplin på mig själv fram till promenaden men nu hittar jag på alla möjliga ursäkter för att slippa komma igång igen. Typiskt mig.

Idag har jag haft med mig kameran ut så nu kommer lite bilder igen från trädgården

image239
Johan på vår studsmatta. Högt ska det vara.

image240

Ser nästan ut som om han hoppat upp bland molnen.

image241
I är vågade sig till och med Ella upp på studsmattan då fick det bli lite mindre häftigt. Men jag är förvånad att hon faktiskt ville stanna kvar fast alla 4 tassarna var i luften samtidigt.

image242
Ella porträtt

image243
Ormöga som tittar fram under förra årets löv.

image244
Forsythia som alltid blommar först av buskarna


image245
Vackra tulpaner som blommar troget varje år.

Nej nu tillbaka till städningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0