Spårtagning i skymning

På lunchen idag la jag ett nytt spår. Jag fick fundera till ordentligt för att komma fram till vilken belöning jag skulle ha i slutet. Ella älskar bäst godisbelöningar även om lek börjar bli bättre och bättre. Men jag kan ju inte lägga ut en godisbelöning 5 timmar innan vi skulle gå spåret. Tillslut kom jag på att jag fick lägga ut belöningen precis innan vi skulle ta spåret så att inget annat djur skulle äta upp det. Så både början och slutet av spåret märktes ut hela vägen till stigen. Jag satte fast Ella och gick iväg och la ut en liten burk emd leverpastej i.
Spåret var runt 100 m och ganska rakt. Den här gången var det ingen tvekan spåret följdes hela vägen i lagom fart. Ella blev väldigt glad över belöningen så nu har vi förhoppningsvis byggt upp förväntningen för nästa spår.

När vi plockat ner snitslarna så hade det nästan blivit mörkt. Så det gällde att ta sig ut ur skogen någorlunda försiktigt så jag inte snubblade. Nu sover Ella gott på golvet nedanför mig.
Jag håller på att fixa med utseendet på bloggen. Lite roligt att lära sig nya saker. Har hittat en jättebra blogg med många ideér och tips på hur man kan förändra bloggen. den heter designa din blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0