Sökövningar

Jag läste i en hundtidning om Smillan som hittat mattes borttappade plånbok efter en promenad i skogen. Jag tycker fortfarnade det är bra häftigt med hundens nos. Idag på väg till jobbet tänkte jag då köra lite sökövningar för det tycker Ella är jätteroligt och det är ett tag sedan jag körde det. I vintras var det lätt för då kunde man ju alltid ta en mössa eller vante. Jag har även kört med en legobit, ett kvitto och andra leksaker. Idag hittade jag inget förutom mobilen, plånboken och dörrnyckeln i fickorna så. Först kastade jag ut dörrnyckeln, Ella gick rakt på och hämtade den. den har ju ett band i sig så det var väl inte så svårt att få vittring på. Sedan plockade jag ut alla korten från plånboken, gick ca 100 meter bort och frågade sedan Ella var plånboken var. Hon drog iväg i 170 och stannade med "låsta" framben rakt på plånboken. Tittade på mig och bar sedan tillbaka den till mig med högt huvud och svans. Kan tilläggas att jag hade 20 mynt i den så den vägde lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0