Nere på BK

Ikväll kom jag äntligen iväg till brukshundsklubben i tid. Jag och Ella tog en promenad i skogen medans de hade skottövningar på planerna. Ella reagerade inte nämnvärt på skotten. Utan satt/låg kvar där jag sagt åt henne att vara. Efter att ha fått springa lös i skogen tog vi oss ann agilitybanan. När vi kom dit var det två golden som höll på att träna. Vartefter tiden led kom fler och fler hundar. Det var agilityjour i kväll. Ella fungerade bra fast jämfört med tidigare fick jag jobba mer med henne för att behålla kontakten. Hon tyckte det var jättekul med hindrerna, folket och hundarna. Vi gjorde många olika kombinationer eftersom alla hinder praktiskt taget var framtagna. Det vi brister i nu är handlingen. Jag hinner helt klart inte med Ella i sin framfart och Ella förstår inte alltid vart hon ska. Många diskvalificeringar skulle det blivit.
En härligt, rolig kväll full med ös :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0