Helgerna springer iväg

Idag är det redan söndag och en ny vecka börjar imorgon. Skönt med en kort vecka, nu är sommaren inte långt borta. Igår la jag ut ett nytt spår ett kort spår med en vinkel. Dottern övertala mig att åka in till stan och titta på kläder , men jag tänkte att spåret kunde vila till nu på morgonen. Väl inne i stan öppnade sig himlen efter ett härligt solsken. Det fullkomligt öste ner, sådär det gör i tropiska länder. Regnet tog alla flanörer med överraskning det var nog många som gick runt dyngsura och småhuttrande. Maria och jag passade på att gå till Hötorgsstånden och köpa blommor. Det är alltid roligt att titta på/handla i stånden där men extra roligt är det på lördagar precis innan stängningsdax. Nu med regnet blev det hysteriskt.....
Vi köpte 20 vackra, långa rosor och 2 bundna buketter blommor för 100 kr. Skulle tro att jag hade behövt betala 450 kr för dem om jag varit där på morgonen och hade jag gått till en vanlig blommaffär hade det inte räckt.
Därefter prutade vi till oss två paket jordgubbar för 20 kr och åkte hem till mamma för att fika, lämna en bukett blommor och vänta på skjuss till födelsedagsfest.

Spåret försökte jag och Ella ta nu på morgonen utan framgång. Solen och regnet hade nog förstört det en hel del. Nåja det blev en trevlig promenad i alla fall och jag körde lite muskelträning genom att kasta pinnar i blåbärsriset till Ellas förtjusning.

Lite bilder från helgen


image247
Ella på promenad frågar mig om vilken väg vi ska ta.

image248
Vi går ned till vattnet för att kolla lite.

image249
Ella fångar solen

image250
Skogen vi tar denna promenad i är bitvis otroligt vacker.

image251
Ellas nya plats under hoppmattan där hon har full koll över allt som händer samtidigt som hon får skugga

image252
Knopp i våra körsbärsträd

image253
Tulpaner som lyser upp en slänt.

image254
En av de 20 rosorna vi köpte på Hötorget i går, Otroligt vackra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0