Vardag igen

Idag blev det vardag, fast ändå inte. Alla barnen är i skolan. Jag försöker arbeta hemifrån. Jag skriver försöker för det är svårt med koncentrationen ibland. Caramella är ju så bedårande. Efter att barnen åkte till skolan så satte jag mig vid datorn. Det tog 5 minuter sedan låg Ella mellan mina fötter och sov. Nu kanske hon får den sömn hon väl behöver. Jag ville inte röra på mig för att inte störa utan satt fokuserat och arbetade till lunch. Nu har lunchen varit och jag och Ella åt picknick på gräsmattan. Gud va härligt. Indiantältet står kvar sen igår till Ellas glädje. När posten kom och dunkade i vår brevlåda sprang hon snabbt in i tältet sedan kikade hon ut under tältduken. Lite skrajsen blev hon allt. Likadant gör hon om det kommer något annat läskigt som en traktor eller lastbil. Så det kommer nog bli kul att ta med henne till jobbet i stan :-) Nu sover hon middag efter att ha tagit befälet över min datormus. Hon såg att sladden rörde på sig så då måste man ju ta och se vad som händer om man drar lite i den. Om en timme har jag lovat att ringa hem Johan från skolan. Så att han får lite egen tid med Ella.


image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0