Ella ett gosedjur

I går följde Ella med mig till jobbet som hon brukar någon/några gånger i veckan. Från början låg hon mest och sov nära mig men hon har utökat sitt trygga område till hela kontorsrummet 30 kvm. Oftast nuförtiden ligger hon inte bredvid mig utan så att hon har koll på både mig och mina arbetskompisar. Arbetskompisarna får fjäska för henne för att hon ska komma fram till dem. Vilket är bra med tanke på att det faktiskt är en arbetsplats och hon blir ju ganska "osynlig" för andra än de som vet att hon är med när hon inte kastar sig över alla besökare.
Igår var vi ialla fall först på jobbet och när första kollegan kom så gick Ella fram och viftade på svansen. En klar förbättring. Sedan när det var full rulle på jobbet så gick en annan kollega fram till Ella där hon låg och gissa om min förvåning när jag i nästa sekund ser honom sitta och klia Ella och Ella har vänt upp magen och riktigt njuter. Det är första gången det händer utanför familjen :-) Det kanske kan bli ett gosedjur av henne också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0