Är tonåringen på ingång....

Helt klart märker jag en skillnad på Ella. Från att förut bara ha tagit sig max 20 meters radie runt mig så har hon dubblerat distansen. Dessutom låtsas hon inte att jag ropar på henne vare sig stanna eller hit fungerar klockrent numera. Hon har dessutom börjat säga ifrån på olika sätt till andra hundar. Några gånger har hon blivit fly förbannad när någon hotat hennes godis eller mat. Dessutom när hanhundar blir alltför närgångna.
Hon har blivit tuffare och tycker inte att saker och ting är så hemska längre (vägskyltar, soptunnor, vuxna karlar och små barn). Att stjäla saker händer nu stup i kvarten och hon älskar när vi jagar henne. Pennor, underkläder och plastglas är snart ett minne blott i denna familj. Men hon är helt fantastisk rolig med alla ljud och gester. Hon flörtar med alla möjliga för en liten godbit. Hon har dessutom börjat "prata" nu när jag sitter här vid datorn talar hon klart och tydligt om att hon vill bli gosad med.  Så då får jag väl krypa ner till henne på golvet fö lite mys.

Idag har jag tagit bilder på Ella och hennes kompis Molle. Här kommer de, min mor är speciellt förtjust i Golden så njut nu :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0