Nu ska här klippas

Hemkomnen och schamponerad men det är inte nog för Matte, Nu kom klippmaskinen fram och alla tovor och all lång päls ska bort. Vi började som förra gången uppe på bordet. Jag höll i Ella Maria kör med saxen. Men Ella ville inte vara med. Efter en halv klippt hund bestämde vi att avvakta resten till dagen efter. Maria hade hittat sina kompisar så jag bestämde mig för att försöka klippa lite själv och det var visst melodin. Ella satt lugnt på trappan utan att protestera nu när jag var ensam. Så jag kom igenom praktiskt tage hela pälsen. Behöver en snabb omgång till så har vi nog en jättefin hund. Hon hade 2-3 otroliga tovor som jag fick klippa bort men resten har jag tagit med maskinen. Jag tror att Ella konstrade för att hon behövde lyftas upp på ett bord och dessutom av att jag höll fast henne. Nu har vi lärt oss denna läxa så nästa klippning borde gå bra mycket enklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0