Ella hos vetrinär

Imorse skrek Ella till när hon kliade sig på nosen. Sådär riktigt hjärtskrikande. Hon sprang bort från mig och satt i ett helt annat rum. Precis som om jag hade gjort illa henne. Detta har aldrig hänt förut. Jag sökte upp henne och försökte titta om hon råkat skada sig på nosen eller så. Tyckte att jag såg att vitan i ögat var rött och att hornhinnan såg skadad ut. Så det blev att ringa till vetrinär. Fick tid nu på kvällen vilket var skönt. Nu började jag oroa mig för hur Ella skulle reagera på att bli undersökt speciellt i ögonen. Hon som inte gillar att ha ögonkontakt med okända. Men hon fortsätter förvåna oss.  Vi berättade för vetrinären om att Ella är reserverad men när vi sa det så stod Ella redan framme och luktade på vetrinärens kläder. Vilket måste ha luktat gott för hon ville inte sluta. Godis ville hon däremot inte ha. För säkerhetsskull satte vi på vår prinsessa en munkorg. Vilket Ella inte tyckte var det roligaste men inga större protester. Vetrinären var mycket nöjd med Ellas beteende och efter halva undersökningen så åkte munkorgen av och undersökningen kunde fortsätta och avslutas med en tandvisning. Ögat visade sig inte ha några skador fast var lite rött som om hon kliat sig för mycket eller illa. Jätteskönt och 4 lyckliga individer lämnade vetrinären. Ella gladast för att hon fick en fin boll som hon kunde riva sönder. Mattar och lillhusse för att Ella uppfört sig så väl. Nu sover Ella och Maria över hos mormor som ska vara hundvakt i morgon då vi inte kunde lösa den frågan för första gången. Det ska nog gå bra. Till och med vara nyttigt för både Ella och Mormor.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Åh, vilken tur att det inte var något värre med ögat!
Vi ses på fredag :-)
Ulrika

2007-08-29 @ 22:21:45
URL: http://www.calmigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0