Nu börjar vi äventyren

image12

Ella har varit här en vecka hon känns hemtam så nu har vi börjat vidga vyerna. Vi tar nu promenader med halsband och koppel. Igår gick vi ner till sjön. Ella gick ner med fötterna i vattnet och jagade pinnar. Vi har också lekt i skogsgläntan på andra sidan vägen. Allt går jättebra. En försiktig dam när det gäller vissa människor och andra hundar men bilarna som går förbi har hon nu vant sig vid. Några kompisar till barnen har tittat förbi ibland fungerar det bra andra gånger vill hon inte alls hälsa. Igår kom Farfar för några timmar Ella var lite reserverad men det gick bra. Att hon vet vilka som ingår i flocken syns tydligt. Hon är runt benen på oss hela tiden och älskar att ha kontakt. När jag ska laga mat vill hon hela tiden ligga på mina fötter flyttar jag mig en meter flyttar hon efter suckar och lägger huvudet på min fot igen. Mysigt men inte så effektivt. Hon nattar barnen i deras sängar men går sedan oftast och lägger sig på golvet. Än har hon inte försökt komma upp i min säng. Utan lägger sig under sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0