Ella busfröken

Ella har nu nästa helt arbetat bort sin osäkerhet inför andra hundar. I går var vi ute på landet där min kusins blandis Charlie och en goldentik Chassi var. De är "stora" hundar både till ålder och storlek. Jag har varit lite orolig för mötet med Charlie då han är mycket och överallt. Så innan jag kom bad jag att de skulle koppla sina hundar de första minutrarna vilket de gjorde. Först mötte vi Charlie. Det tog bara någon minut så hade Ellas osäkerhet släppt och Charlie var bara intresserad av sin boll. Chassi gick lika bra.
Så snart var alla hundarna lösa och Caramella sprang efer Charlie överallt nafsandes i hans bakhasor för att få igång lite lek. Charlie markerade några gånger att han inte var intresserad av att leka med en sådan "liten fjant" sedan sprang han efter sin boll igen. Ella var lika lycklig för det. Sprang efter honom så gott det gick och lekte i alla fall. Chassi struntade hon nästan helt i.
Ungarna tyckte det var underbart 3 hundar att leka med. Efter ett tag blev det 4 då grannens Cavalier king Charls hund också gav sig in i bolllekandet. När vi kom hem sprang Ella upp till staketet och funderade på varför grannens Texas inte stod där beredd att leka. Nåväl. I morse fick hon sig en liten lekstund med Texas och nu vilar/sover vi för att efter frukost åka till Eskilstuna för valpträff.
Förresten igår var vi också och lämnade grejer i vår sjösatta båt. Ella var med men gick ganska snart och sov i en hytt då det var efter "leken" med Charlie. Jag var glad för att hon inte hoppade i vattnet (ingen flytväst, kallt och svårt att få upp henne någonstans) dessutom att hon acklimatiserade sig så snabbt till båten så att hon ganska direkt somnade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0