Rest ragg :-)

Nu har Ella börjat löpa, skönt så blir vi av med det :-)
Innan löpet har gått över förväntan, hormonerna håller sig ganska bra i schack. Inga större protester mot hannar, fast hon visar tydligt att hon intevill ha dem på sig (ännu).
Igår hittade vi en konstig "hund" (läs katt) på vår promenad. Ella jagar gärna bort katter , idag tänkte jag kolla om jag genom tålamod kunde få henne att passera katten utan tjafs.

Ella var jätteduktig, jag gick någon meter stannade och satte Ella ner och bjöd henne på godis.  Ella följde sakta men säkert efter mig. Synd att jag inte hade klicker med mig. Men jag fick jobba med rösten istället.
Det tog något år innan jag fattade hur Ella gjorde när hon reste ragg :-)
Nu fick jag chansen att tom foto det



här är den i närbild :-)



Ella passerade katten som var jätte cool, låg alldeles stilla vid vägen, utan några några utfall.
Hon gick dock säkrast på andra sidan mig så jag gick närmast katten :-)
HElt klart känns det som om Ella börjar bli "vuxen" andra Perroägare har sagt att de upplevt att deras Perro blivit vuxnare vid 3 års ålder och jag kan bara hålla med.
Igår var vi också hos vetrinären då Ella hade mycket gucka i ögonen. Dyrt som attan men jag kom hem med en hund utan hår i öronen och med en salva för ögonen. Ella uppförde sig exemplariskt hos vetrinären som klämde och kände överallt och dessutom ryckte håret i öronen då jag misstänkte inflamation i örat också, men det hade hon inte, bara vax.

Efter att ha spenderat må-onsdag i Varberg och Torekov har jag nu lyxat till mig och arbetat hemifrån. Underbart skönt dessutom med möjlighet till skogspromenad och lunch i solen.

Idag är det så varmt så vi gick ner till sjön för att Ella skulle få svalka av sig. Sedna blev det



saft och bullar med Johan på trappen. Underbart mysigt,
Ella hon fick träna på kommandot NEJ

 
I väntan på oss tvåfotingar. Ella ÄLSKAR verkligen kanelbullar.

Nu ska här jobbas någon timme tillför att sedan förbereda middag och Traiballkurs i kväll. Vi får hålla oss på kanten så vi inte stör med Löpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0