Sökkurseriet fortsätter

Idag var det dax för kurs igen. Vi började morgonen med att ta en lång promenad genom skogen till stället där vi skulle vara. Underbart väder, fåglarna kvittrade och Ella var helt svart (Hittade massor av gyttjepölar) mötte mina kurskamrater på vägen och det var bara att börja valla rutor. Det blev mycket snack och väntan men sedan var det vår tur. Vi missade förra gången (då vi körde viltspår) och gången  innan det var inte speciellt lyckad. Då var Ella inte riktigt till mods. Så jag hade inga förhoppningar denna gång. Vägen ut till figuranten var "lång" med mer spår än sök. Hon visste inte riktigt vad jag förväntade mig av henne. Hon sökte kontakt med mig några gånger för att få vägledning. Men efter några steg ut i rutan drog hon iväg. Fram till figuranten, första legan såg jag och Ella blev lite snopen när där satt en tonåring mitt ute i skogen. Då föll polletten riktigt ner och fram till killen, fick lite godis och sedan tog hon med sig rullen in till mig. Jippi svåraste biten avklarad. Att ta rullen från okänd figurant. Påvisningen var klockren och hon fick mycket beröm och en glad matte över att träffa figuranten.
Andra skicket var också trevande men blev sedan bättre, Även denna gång kom hon tillbaka med rullen i full rulle sedan ut i samma fart. Nu känns det bättre, min oro har legat i att vi inte ska förstå att hon hittat figuranten iom att hon inte tidigare velat ta rullen. Men det här blir bara bättre och bättre. Inga bider idag men jag tar en favorit  i repris på min pussgurka.


Jag tror den ska få åka iväg till Perroklubbens fototävling.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0