Ella - the Bulldozer

Igår satt jag 2 timmar i kö vilket gjorde att jag kom en timme försent till vår agilityträning. Funderade först på att strunta i att gå dit men kom ihåg hur kul Ella tyckte det var sist så jag snabbade mig ner till klubben. De hade precis fikarast när jag kom. Sedan fick jag köra den bana de andra kört innan, De andra deltagarna bestämde sig för att vara åskådare. Jättebra träning för mig :-)  Klicka på bilderna om du vill se kombinationen bättre.


Vi tränade fortfarande framförbyten fast denna gång utan tunnlar. Min tossiga träning under veckans promenader gav utdelning. Vi klarade denna kombination helt ok.  Fast jag fick fortsätta gina och gå mellan hindrerna Ella har ett otroligt driv. det känns att detta är hennes sport. (Ulrika du fick rätt, jag bad om en agilityhund och jag fick en :-D )  Medans de andra plockade om för nya kombinationer så körde jag den andra kombinationen de byggt. smarta tjejer vi har till instruktörer. Att traggla slalom är ju inte speciellt kul därför la de en böjd tunnel på varje ända utav slalomet så att hundarna fick ett roligt avslut och ett större sug i slalomet. Slog inte fel på min toka. slalomet har aldrig gått så bra (OBS fortfarande långt ifrån färdigt, men nu såg man att det kommer)

Nya banan uppställd gick ut som andra hund efter Ärtan.
Även denna bana var helt ok. Här gällde det att vara tydlig så att hunden inte gick i rak linje på fel hinder. Även detta klarade vi bra. Men jag använde fel hand vilket kunde ha puttat ut Ella från hindret men det gick bra.



Alla hundar var jätteduktiga. Nu trasslade dock instruktörerna till det för oss. Samma bana men vi skulle ta hindrerna i annan ordning.


Jag fick börja längre fram än Ella ändå tog det mig 3 försök innan jag kunde hindra Ellas framfart och styra henne in på tredje hindret rätt. Resten gick bra. Jättebra träning och där ser jag hur viktigt det är att vara tydlig. Sista gången tog jag i från tårna för att få henne att sakta upp i tid. Hon saktade upp redan innan hon kom fram till andra hindret.
Åskådarna tyckte att hon drev som en bulldozer. En härlig kväll med en härlig hund, härligt väder och härliga människor kan det bli bättre. Värt den stress och jäkt det innebar att försöka komma dit innan det slutade. Nej nu väntar båtenjobb putsa, städa och lasta dynor

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för inlägget i min blogg. Jag har en fantastisk hund, man kan inte annat än älska honom ; ) Du och Ella är ju superduktiga! Jobba på bara så är det snart er vi läser om i resultatlistorna. Jag tycker att Frasse och Ella verkar rätt lika, dvs fullt ös och mycket arbetsvilja. Ibland kan det faktiskt vara riktígt bra med en reserverad hund, de är grymt fokuserade på sin förare ; )



Vi ses/Jenny & Fast & Furious Frasse

2009-04-26 @ 19:20:37
Postat av: Peppar

Ja, jag har nog alltid tyckt att du går på för mycket när vi leker! Du kanske skulle ägna dig åt något lugnare, som yoga eller meditation?

Då kanske jag skulle hinna först till någon pinne i skogen eller så?

/Peppar - steget efter

2009-04-26 @ 22:19:49
URL: http://peppar-perro.blogspot.com
Postat av: Anna Nygårds

Herregud vad ni är flitiga! Och min käre sambo tycker JAG håller på med för mkt.Din gubbe kanske kunde vara ledare för en stödgrupp. "Vi som blir över när hunden tar tid" kunde den heta.

Hoppas kunnna övertala min att åka till Enköping på träffen. / Anna

2009-04-29 @ 23:08:22
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0