Gränna - Perrons årliga träff

I fredags efter Marias ridning var bilen packad, ljudet på radion högt och bilen börjar rulla mot den årliga Perroträffen i Gränna. Jag, Maria och Johan mamma orkade inte följa med, vilket hon nog ångrar nu för vädret var toppen och lika så resan. Redan i Södertälje knorrade magarna och barnen fick bestämma så det blev det gyllene M'et. Nå, ska det vara så ska det...
Sanna ringer och berättar att hon hämtat ut vår husnyckel. Hus nr 3 är vårt. (Huset bredvid det vi hade förra året). Tur är det för receptionen stängde klockan 20:00 och vi kom fram först runt 22.


Här håller Johan på att bädda.

Direkt i säng för att orka med dagen D. Jag vaknar klockan 5 och utan toa i huset var det bara att pallra sig ut. Väl ute blev jag pigg så Ella får sin första promenad ner till hamnen. Termometern visade på 9 grader och inte ett moln på himlen.
Tillbaka till stugan för en liten tupplur till. Maria kände sig fortfarande hängig så hon låg kvar ända fram till lunch.
Johan ville kolla in lekplatsen så det blev bara Ella och jag som drog iväg till stora planen där över 80 hundar möttes upp. Det är alltid lika roligt att se alla olika Perros deras olikheter och likheter. Programmet var späckat på förmiddagen förutom mingel så fanns det många stationer.

Vi träffade 2 andra Calmigosvalpar där

Fina syrran Carizma (som är den som mest liknar Ella)


Chanja (gullig och ullig mycket lik sin mamma Moya)

Det verkar som om Ella kände igen sina systrar och blev glad över att träffa dem. dessutom var Calmigos Dita där men jag fick ingen bra bild på henne. Men hon växer upp till en topp pingla.

Vi valde att gå till agilitystationen för att höra med Jenny och Frasse hur man lär in slalomen på bästa sätt. En otroligt trevlig tjej och inte verkar Frasse vara mindre trevlig. Vi blev rejält inspirerade (så på vgen hem stannade vi på Rusta och köpte lite hinder och slalompinnar)




Johan börjar träna slalom med en godis i handen. Lite vida svängar kanske :-)

Var är godiset verkar det som om Ella funderar över och stannar mitt i hoppet

Därefter gick vi till nästa station. Hanna som gav oss tips och trix till en perfekt Perropäls.


Här visar hon upp lilla Cica och hennes valppäls som snart enligt husse ska få sig en duvning.



Jenny (Tussberget) körde en station med lydnad. Hon visade lite med Ellas pappa Pelle.

Hon drillade oss i en platsliggningsövning. I 15 minuter fick hundarna ligga medans vi gick framför, bakom, på sidan, kröp, hoppade, viftade med armarna och mot slutet även gick över hundarna. Längst låg Frasse. Men jag tycker Ella var jätteduktig. Hon reste sig några gånger men la sig snabbt igen och rörde bara på sig en gång. Vi har kört platsliggning totalt 5-6 gånger tidigare och då "normala" platsliggningar. MEn det här var häftigt och roligare. Tack Jenny


Carizma (syrran), Ella och Peppar under platsliggningen


Frasse, Ella (Tussbergets Russin), Chanja (Calmigos syrra), VIlja och Dita också under den jobbiga platsliggningen

Sedan blev det mer mingel med lite bilder


Ella hälsar på grannhusets Perry (från Ramita de Palma) som hon träffade redan förra året, men nu blivit en stilig grabb


Iza med husse och matte är gamla bekanta från Stockholm, men snygg är hon (från Aqualine)


Sanna och Åsa med  Peppar och Zelma (från Perro Rizado som Åsa driver)


Snyggen Manne med Husse


Min favorit i alla kategorier Leõn som finns hos Tussberget som precis kommit upp efter att ha tagit Sim och räddningsprovet.


Trevliga Viggo med matte

Sista stationen vi gick till var Sim och räddningsprovet. Vi har ju redan genomfört detta men idag var det Sanna och Peppars tur.


Peppar och Sanna klarade detta galant dock var det bra kallt i vattnet. Tur att jag inte behövde hoppa i :-)

Det fanns många fina hundar att fota men jag hann helt klart inte med.
Min egen hund ville ju ha sitt och hon älskar att bli fotograferad. Så fort jag tar fram kameran ställer hon sig framför linsen.


E ja fin såhär med huvudet på sne

Dessutom fick jag igång sjuklingen Maria när hon fick se agilityhindrena så bara för att bevisa att hon faktiskt var med så kommer en bild


Kolla Ellas svans hon är heltaggad.



På kvällen hade vi bytt grannar och vem tittar fram om inte Max (från Bibord)

En trevlig helg med massor av gamla och nya bekantskaper. Ni som inte kom ner kan se fram emot nästa år då de lovar oss ett 2 dagars evenemang med träff och Perrospecialen samma helg. Härligt. Undrar dessutom vad festkommiten ska hitta på :-)

Kommentarer
Postat av: Ulrika & Elina

Åh så kul att få se fina bilder från Gränna när vi själva inte kunde vara där. Jättefint porträtt på Ella :)

2008-09-01 @ 21:31:13
URL: http://www.calmigos.se
Postat av: Annica o Fanta

Hallå!Vilka fina bilder!Tyvärr så kom vi inte iväg till Gränna i år(hade varit så kul att träffas!)Fanta åkte på en förkyldning med hosta så vi ville inte utsätta varken henne eller andra för det.Nu går vi forts. på tävlingslydnaden,fin justerar momenten i klass i och känner oss lite för på några klass 2 moment.Ska ut på tävling om två veckor,hoppas så att hon kan fixa nya störningar omkring annars kanske vi får ge upp tanken på tävling(så synd för hon är duktig och rolig att jobba med)Nu sitter vi och väntar på att min pappa ska komma och skjutsa oss till Örebro flygplats,vi åker till Bulgarien idag.Fanta får ha semester med mina föräldrar(tänk att vi ska vara ifrån varann en hel vecka!!)Ha´t så bra/Annica o Fanta

2008-09-02 @ 11:48:47
Postat av: Yvonne

hej

vad kul att se lite kort från Gränna det va första gången vi var med men det blir fler tillfällen om det ges. jag ska lägga in kort som jag tog på min hemsida.

Yvonne &Zaragoza

2008-09-04 @ 11:27:14
URL: http://www.langerydgard.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0