Perroträff med drag och knåd

November för ett år sedan anordnade Sanna och jag vår första perropromenad som Perroombud i Stockholm. Idag har vi haft ytterligaren en Perroträff. Den här träffen tyckte Ella och säkert flera andra hundar var lite konstig. Inte mycket lek eller promenad utan att matte skulle knåda hela kroppen och dra i alla ben. Konstigt, Ella var dessutom en riktig surtant muttrade mest hela tiden bara någon av de andra hundarna tittade åt hennes håll. Men det går över om någon vecka när svallvågorna efter löpet lagt sig :-)

Jag tyckte dock kursen var rolig och intressant och vi fick lära oss hur vi kan massera och stretcha för att hunden ska må bra och få bättre förutsättningar att klara vardag som tävling. Greppen i Stretchingen var lite knepiga så jag valde att ta kort på dem som minnesanteckningar. (kanske inget man ska pröva utan att ha gått kurs först) Jag lägger dock ut dem här för att ni andra från kursen ska få möjlighet att se.  Ruffa heter hunden som fick genomgå demonstrationen. det gjorde hon med den ära. Jag vill tacka Camilla på HundPoolen i Sundbyberg för en bra dag.

Frambenen


Övning 1

Övning 2

Övning 3

Övning 4

Bakbenen

Övning 1


Övning 2


Övning 3


Övning 4

Lite trickigt var dessa Stretchövningar och man får träna varsamt.

Förutom Ruffa så var Max, Iza, Manne, Siiri, Hedda, Peppar och Ella totalt 8 hundar.
Sedan är det alltid roligt att träffas och diskutera allt från uppfostran, schampon, Klövjeväskor eller olika tävlingsgrenar och moment. Alltid lär man sig något :-)


Max och Ruffa väntar på att bli masserade.


Manne flirtar vilt med Iza som inte är så imponerad.


Iza vill ha järnkoll på sin leksak

Satt just och räknade ut att sedan förra året i november har vi träffats 13 ggr. Ca en gång i månaden. Totalt har ca 110 hundar deltagit på träffarna. (samma hund är räknad flera gånger) Jag tror vi är uppe i ca 45 olika hundar.
De träffar som dragit mest är promenaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0