Hur glömsk får man vara?

Igår hade vi en underbar dag med alla hundar. Efter att jag sovit i natt kom jag på massor av saker vi borde gjort exempelvis presentation av alla hundar (diskuterade vi men vi hann inte innan hundarna började släppas), presentation av våra 4 uppfödare som har så mycket av saker att dela med sig. Med var Hurråsens (Stina med familj) som också hade sina hundar Tango, Siri, Bruno och Loppan med sig. Dessutom kom Leeroy från deras senaste valpkull dit. Perro Rizado (Åsa och Julia) med sina hundar Trizza och Zelma. De hade hundar från sin första valpkull där, Dvs Ruffa, Arriba och Peppar. Tussberget (Jenny och Nicole) med sina hundar, Vilja, Russin/Ella och Leoñ (som Jenny tar hand om åt Antonio för världsutställningen) de fick hit de flesta av sina valpar från senaste kullen förutom Rolex som hade en sjuk lillhusse. Så Rapp, Rally och Rubin (som nu hade bytt namn) kom. Till sist men inte minst var Calmigos där (Ulrika och Elina) mina kära uppfödare. De hade med sig Moya och Chanto.  Från Moyas vallpkull var dessutom Zita och min Ella där.
Det tråkiga med att vi glömde presentera dem där är att de hundägare med frågor om rasen inte fick chans att prata med dessa duktiga människor och lära sig mer. Vi hade ju hoppats att de som gick i Perrotankar skulle dykt upp för att få chansen att mingla med oss 4 och 2 benta men de lyste med sin frånvaro.  Nu har jag presenterat 20 av hundarna som var där. Dessutom kommer jag ihåg Qvarnhills Baloo och Rufsen (?), Bibords Manne, Max och Saffe. Hunds Pedro kom med sin boll. Sedan har vi Semla, DIxi och Molly som jag inte vet vem uppfödaren är. Nu återstår 2 hundar men mitt minne sviker mig igen.Vi har "utbölingen" Trissa, langotton Arribas kompis. få se om de andra ramlar in. Trots vår tabbe var det jättekul att uppfödarna kom med särskilt när Jenny och Ulrika (med döttrar) har en bit att åka.

Rolex familj hoppas jag få träffa någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0