Vilken helg

I helgen har vi umgåtts med 83 andra spanska vattenhundar i Gränna. Perroklubben hade sin årliga sammankomst. Vi var 4 valpar från Calmigos också familjen Calmegård med Moya och Mira.
Det fanns så mycket skoj att göra och så lite tid. Först var det presentation av alla hundar. Därefter drog vi oss undan med valpsyskonen för att leka och bada lite. Ella var överlycklig över att träffa Ulrika och Elina igen.
Därefter så skulle Ella hitta en boll som låg gömd under en av fem lådor. Vilket hon lyckades med till mattes häpnad. Därefter snabbaste hunden, Ella sprang första gången på 4,3sek men det trodde inte matte på så vi bad att få testa igen då blev resultatet 3,1 0,1 långsammare än de 2 snabbaste hundarna det tyckte matte stämmde bättre. Ella är väldigt snabb. Därefter tog vi lunch för att sedan pröva lite agility som Ella verkligen älskade. Hon imponerade på matte genom att springa igenom alla 3 tunnlarna utan tvekan.Hon såg ut att älska det i slutet. Sedan visade Ulrika lite rally lydnad. Jag passade på att köra med Mira och hon var jätteduktig med tanke på att jag aldrig gjort något med henne förut. Lite tveksam men gjorde allt jag bad henne om. Ella däremot blev lite tossig för Maria när jag fokuserade på Mira :-)

Dessutom hade jag velat göra lite ringträning, vattenprov (men Ella är för ung) och kantarellsök men tiden bara sprang iväg. Men vi får fokusera lite mer nästa år. Det var underbart roligt att se alla hundar och hussar/mattar som hade kommit till Gränna. Dessutom mycket inspirerande att se endel av de hundarna som var otroligt tränade på olika grenar såsom lydnad och agility.
JAg tackar och bugar för de som arrangerade denna otroligt trevliga lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0