Ängadal och Skåne

Efter att ha valpmyst i Helsingborg  begav sig då färden vidare till Katarina på Ängadal.
Jag har varit där förut och har då visat kort på hennes fina ställe, men kan inte låta bli att göra det igen.
På ett sätt "lever hon min dröm", kunna bo på landet och ändå kunna pendla till sitt arbete. Ha möjligheten att hitta lugnet vilket man gör direkt när man kör in på gårdsplan.
 
Titta bara vilket underbart ställe. Manngården, med två flyglar (ladugård och vagnslide) samt det lilla röda hönshuset. Och omgivet av hagar och åkrar som brukas.
 
Katarina jobbade på dagarna så jag och Johan fick roa oss själva. Eller själva behövde vi inte vara i det goa Perrogänget. En dag åkte vi hem till Björn och Gina, som bjöd på lunch och fika med underbar hallon/rabarberpaj. Då fick vi träffa lilla söta Vilja och brorsan Neo. Den dagen regnade det så det blev inget dopp i poolen men en härlig promenad runt en av deras sjöar.
Den andra dagen satt vi bara och solade, läste och hade det mysigt på "ägorna"
 
Katarina skickade iväg mig och Ella på en underbar promenad (8 km) i ett naturreservat.
 
Underbar bokskog bitar av promenaden
 
och en fin lite bäck som porlade fram mellan mossbelagda stenar
 
Från Katarina var det sedan dax att ta Färjan från Simrishamn till Christiansö - där hundar INTE är tillåtna. Men det får bli ett eget inlägg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne o Pebbels

Härliga bilder!!!

Svar: Tack Susanne,Det är härligt att "dokumentera sina semestrar i bilder, hänger du kvar blir det fler.
Gäller bara att hinna med.
kram
Susanne
Susanne Persson

2012-07-11 @ 22:54:11
URL: http://fantasticdog.com
Postat av: Margareta och Ginnis

Nu har jag hittat er! Typiskt att ni varit så nära Blekinge. Bara några mil bort från Katarinas fina ställe som jag ännu inte har sett i verkligheten. Hoppa hennes grönsaker växer och gror så att jag kan komma dit snart.
Var är ni nu?

Svar: Hejsan,Välkommen tillbaka :)
Just för tillfället är vi i Svaneke/Bornholm. Tyvärr tar nya blogg.se liiite för lång tid på sig att lägga in bilder så jag hinner inte med. Vi siter just och funderar över om vi ska vidare ner mot Tyskland (och fina badstränder) eller vända åter mot Sverige. Vem vet en dag kanske vi hamnar i Karlshamn ;)
kram
Susanne
Susanne Persson

2012-07-12 @ 08:54:26
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0