Sista seglarhelgen?

I fredags efter att vår träningsgrupp träffats packade vi ihop och drog iväg till båten. Tidningarna lovade "sista sommarhelgen " med ett högtryck. Vi följde vindarna och hittade en vik alldeles för oss själva.
Ella och jag drog direkt ut på en promenad, Mats och Johan stannade kvar i båten. Mats hade bestämt sig för att plocka fram fiskespöna. Ella och jag gick iväg uppför och nedför. Jag tyckte jag hade koll på riktning, men helt plötsligt hittade jag lite kantareller och därefter glömde jag mig. Gick först vidare med snabba kliv och Ella studsade runt som vanligt, sedan blev det helt blackout mer åt vänster eller bara rakt fram... Som tur är när man är på en ö så kommer man ju alltid fram till vattnet. Men även där hade jag svårt att ta ut riktning. En aningens utarbetad och trött kanske.
När jag började gå med solen i ryggen kändes det fel redan efter några steg så vi vände helt och efter 15 minuters promenad så låg båten där så vacker på ett alldeles blankt vatten.
Ella passade på att bada flera gånger. Medans jag fixade kantarellmackor till lunch som intogs i sittbrunnen där solen värmde ordentligt. ( Ett minne att lägga in i hjärnbanken inför stundande vinter)

Under helgen har ett fler av mina vänner tävlat. Jag har suttit med mobilen redo för att få höra hur det gått.
Susanne och Annette i min träningsgrupp har tävlat appellen Annette blev uppflyttad och Susanne blev godkänd. Helt fantastiskt för båda ekipagen.
Johan och Chica slog till i LK2 med fantastiska poäng, så nu får vi hjälpas åt och dra i lk3 momenten :)
Idag fick jag också reda på att Louise med Isa klarat av lk1, grattis alla vänner.
Det är så himla kul när det går bra och vi kan hjälpas åt att peppa varandra.

Förutom underbart väder och härliga rapporter från olika tävlingsplaner så har helgen bestått av plugg. Jag har ju givit mig in på att plugga på universitetet en distanskurs på halvfart. "från idé till IT-produkt" i helgen har jag gjort en inlämningsuppgift som är uppdelad på 2 delar, skriva en affärsplan och 14 kreativitetsövningar. Nu är jag klar och ska snart gå till sängs.
Ha en bra vecka alla som läser här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0