Pallen

Imorse tidigt åkte jag och en träningskompis iväg till klubben. Mysigt att komma iväg tidigt på morgonen prommis, kort träning och fika på klubben. Annette berättade att hon i går varit på kurs för Anne Dahlin där hon bl.a. gått igenom fjärren för lk2. Hon hade då fått tipset att plocka fram pallen. Pallen använder många för att få till ingångar och vänstersvängar med bra bakdelskontroll även jag. Men den här gången plockades inte en pall fram utan två. Vi plockade genast fram pallarna på klubben och kollade om jag kunde få Ella att balansera


Ella hoppade snabbt upp med frambenen som hon var van vid, sedan lockade jag henne med en godis så även bakbenen kom upp :D titta så svansen går, just det svårt att se svansen. Sedan började jag träna baxs (stå till sitt) och stå (sitt till stå) Vilket gick över förväntan


Jag kunde tom kliva iväg 5-6 meter utan att någon fot rörde sig, en glad matte tog sig från klubben för att börja jobba. Hoppas hoppas vi kan hitta ett genombrott på detta pillarbete.

Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Oj, här var det omgjort och fint! så härlig bild på Ella på pallarna med viftande svansen!!

2011-11-04 @ 10:00:23
Postat av: Margareta Engstrand Wallij

Jag blir smått avundsjuk när jag läser inläggen och märker så många träffar och träningstillfällen ni har tillsammans med andra perroägare. Så roligt det skulle vara att träffas! Jag märker när jag är på Brukshundsklubben att instruktörerna vet väldigt lite om perrorasen och alla egenheter. Ginnis är ju dessutom ingen lightversion precis. Lydnadsträningen går sisådär. AStt spåra fungerar och rallylydnaden oftast men definitivt inte alltid.

Skulle behöva lite stöd när allt går åt pipan.

Kram, Margareta

2011-11-04 @ 15:46:45
URL: http://www.ginnis.aberlours,se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0