Perropromenad hemmavid

Idag har vi haft perropromenad för Stockholmarna. I två år i rad har vi träffats på Lida i juni för att träna inför Sim och Räddningsprovet.
Iår så sattes käppar i hjulen då vi blev rekommenderade att undvika denna söndag då de hade en stor cykeltävling där cykllarna skulle susa fram precis invid hundbadet. Så istället planerade vi om och tog en promenad runt "vår" skog. Vi har ju ganska mycket vatten runt oss vi också, även om vi inte har någon dedikerad badsjö.

Vi var väl runt 10 -15 hundar med hussar och mattar i alla åldrar (både på 4 och 2 benta) Vi tog en promenad som brukar ta oss runt timmen på 3 timmar. Men då stannade vi så hundarna kunde bada och vi kunde fika.

Alla hundar var i och badade. Värst var nog min egen donna, Ella passade på att sno alla leksaker som kastades i innan jag fick henne att lugna ner sig, hon tyckte det var sååå himla roligt.
Vi hade en valpköpar familj med idag och deras yngsta kille (kanske 8 år) gjorde en tävling mellan systrarna C i Calmigos, Zita och Ella. Där båda simmade för glatta livet efter Ellas leksak, en badring.
Zitas husse och jag stod och häpnade över hur kaxig Zita var som dödsföraktande skyndade sig så snabbt som möjligt efter Ellas leksak. Ella protesterade, dock ganska milt och de var mycket jämna.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig så det blev inte en enda bild.
Vi stod på klipphällar som snabbt blev blöta och hala. 2 personer blev ofrivilligt blöta åtminstone om skorna då de gled ner i vattnet. den yngsta av dem hoppade i med kläder och allt i det 22 gradiga vattnet.

Vi pratade om sim och räddningsprovet och Hur man kan träna hundarna till att hoppa från brygga och dyka ner huvudet under vattnet. Ella "livräddade" glatt en ung tjej på ca 14 år och visade mer än gärna hur hon hoppar från bryggan. Hade hon fått bestämma skulle vi aldrig ha slutat.

En trevlig dag med trevliga hundar och trevliga människor. Yngst var Cava på 3 månader från Tussberget, men vi hade också en goding från Perro Rizado, som jag tidigare bara sett på bild med ett vitt och ett färgat öra.




Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Härligt Susanne och Ella, härligt! Tack för din kommentar Susanne. Ja du har rätt, Sasha håller på att klättra på rangstegen, det är ett som är säkert, och då är det ju egentligen inte konstigt om hon utmanar mig också. Jag var bara så oförberedd eftersom folk säger saker som "vid 2 är de vuxna", "vid 2 vet man vilken hund man har fått", "trotsåldern infinner sig runt 18 månader".... Men jag märker att mitt nya något barskare förhållningssätt tar skruv. Idag skötte Sasha sig utmärkt på lydnadsträningen och skällde inte när det kom någon eller när de andra hundarna satte igång att skälla - trots att man såg (och hörde...) att hon gärna ville. Ja det är bara att köra på, hon ska inte ut på Blocket hon inte! Snart ska jag också slänga hunden i vattnet. Det ska bli skoj att försöka lära Sasha dyka i sommar! Ha en härlig sommar med båtar och vovvar! Kram, Maria

2011-06-12 @ 20:31:49
URL: http://sashachokladnos.blogg.se/
Postat av: Lisa & Cesar

Härlig promenad vi fick! Nu ska vi vatten träna i sommar!

Lisa & Cesar

2011-06-12 @ 23:23:50
URL: ://http://perro_cesar.byethost18.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0