Appar

Igår pratade jag med min make om han skulle kunna fixa en app till mig som enkelt och snabbt räknade ut poängen på en lydnadstävling. Han var ganska pigg på att fixa en. Men idag så slog jag på app+lydnad på google och vad hittade jag dada en lydnadspoängapp, givetvis gjord för Android telefoner, dvs Sanna kan ladda ner men inte Johan :-) Har hunnit testa den och den verkar fungera bra. Så nu är jag beredd till Rättvik, att räkna ut alla andras poäng :-)
Lite nördigt eller hur;) men roligt.

Idag fick jag ett SMS från mina nya träningskompisar, de hade lite snabbt bestämt sig för att träna idag. Jättekul, vi körde platsliggningar, möten (mellan schäfern och Ella) 2 av dem har börjat tävlingslydnad hos Ann Dahlin så jag lyssnade och tog in. de hade fått träna hund i 3 minuter var under de 2 timmar de var där.
Hemläxan var att ha hunden bredvid sig med kontakt när någon försökte störa hunden. De skulle vara nöjda när någon kunde leka med en boll eller något framför dem och hunden änså hade kontakt.
Så vi stod med bara en männsika som passerade, jättebra övningar. Måste jag bygga vidare på.
Vi körde också lite uppletande i 2 "korridorer", samma övning som Vi gjorde på Perroträff för något år sedan. Första skicket hade jag en lånad handske, Ella drog direkt ut till handsken men sedan förskte hon hitta något med mer mattevittring. Men sedan föll polletten ner och hon kom springande med hög hastighet in med handsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0