Underbar helg del 1

Har precis kommit hem efter en underbar helg på min favoritö  Gotland. Denna gång hade jag sällskap av mina vänner Sanna och Katarina och vår gemensamma nämnare Våra hundar Peppar, Zoe och Ella.

Jag har länge velat ha en bedömning av Ella mot rasbeskrivningen av en opartisk domare, så jag letade reda på en utställning med 2 dagar då jag vet att vi verkar vara bättre på andra försöket. Tävlingen mina ögon föll på var Gotlands dogshow och genast började jag lobba för att få med mig resesällskap för att göra resan fulländad och det roliga var att vare sig Katarina elle Sanna var svårövertalade, me like :) Katarina kom tillbaka och hade nosat rätt på att de skulle ha en lydnadstävling i anslutning till denna helg så vi beslutade direkt att nu skulle vi jobba dubbelt :) eller rättare sagt Sanna och Katarina skulle. Jag ville inte anmäla mig och Ella då vi inte är färdiga ännu. Vi tog båten på torsdagkvällen och kom fram till vår hyrda stuga mitt i natten. KL 11 på fredagen var vid vid Tanums IP där lydnaden skulle gå av stapeln. De började med de högsta klasserna och betade sig sedan igenom så sist startade lydnadsklass 1, där Katarina skulle starta. IP låg med sanddynor runt sig. Inte en enda vindpust kom åt oss och inte ett moln på himlen. Det var säkert 35 grader på planen. Det var inget ekipage av alla startande som hade någon vidare "swung" i stegen.



Mina bästaste resekompisar - ni är bäst
Poängen räckte inte till förstapris men för mig är ni riktiga kämpar. De mål ni satt upp för dagen  fixade ni. Ni hade med er hundarna och de kände att ni var i team tillsammans. Jättekul att se. Katarina och Zoe har utvecklats helt otroligt sedan februari uppe i Rättvik. Nu gäller det bara att få till den där platsen sen sitter första priset. Sanna och Peppar har fått en nytändning där båda ser mycket gladare och tryggare ut på planen underbart att se, Nu är ni snart klara för LK 3.

Ella fick bara följa med som sällskapsdam

Hon sökte skydd från en av sanddynerna runt planen.

Här laddar Peppar upp innan start

Tur vi hittade lite skugga innan det var dax att gå in på planen.

Nej nu får jag fortsätta i morgon, dax att sova


Kommentarer
Postat av: Louise

Stoort grattis till BIM! Med tanke på resultatet, så verkar det ju ändå som om utställning "är din grej". Lycka till i Gränna!/Louise. Isa o Dicho

2011-08-29 @ 21:18:31
URL: http://isaodicho.blogg.se/
Postat av: Anneli

I väntan på del 2 så förhandsgrattar vi till BIM! Kanske blir ni utställnings freak nu också;)Så roligt att ni fick stå där BIR o BIM med bästisarna..syns i Gränna! Kram Anneli o Nanna

2011-08-29 @ 22:06:44
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Petra Merci & Ester

Grattis grattis grattis. Utställning inte din grej ;) Men det gick ju "ganska" bra ändå. Jättekul.Jag undrar om det kanske gav lite mersmak ;) Ses i Gränna i helgen Kram på dej Petra

2011-08-31 @ 08:37:42
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0