Tröööööött


Idag ligger Ella och snosar gott vid mitt skrivbord på jobbet, Själv känner jag mig nöjd :-)
Vi har viltspårat på morgonpromenaden :-) La ett spår i går med 5 vinklar över stock och sten men mest blåbärsris. Ella var som vanligt helt på, gick som tåget tog den första vinkeln med lätthet andra vinkeln närmar sig, nu blev det svårt.....
Solen gassar och raksträckan efter vinkeln är bar bergknalle. Solen har legat rakt på hela morgonen, svårt att få upp vittringen. Ringar endel men kommer tillbaka till utgångspunkten, tittar på matte som troligen ger henne en hint (omedvetet) så drar hon iväg åt rätt håll, får upp spåret bra sedan är det ingen tvekan kvar, 3,4,5 vinkeln går som en dans fram till klöven markerar jättebra och får MASSOR av skinka och beröm, Matte blir jätteglad över den fina klöven. Efter kalas drar Ella raka vägen ner i diket som för dagen (värme) bara består av gyttja och små vatten pussar, gyttjebad är bara så härligt, tur att hon är svart till största delen och att vi inte har kunder på jobbet idag. 12 timmar hade spåret legat och jag uppskattar det till ca 250 meter.

Ha en underbar dag

Kommentarer
Postat av: Petra

Duktig hon är din lilla Ella.Och matten är också duktig,att hinna med spå innan jobbet.Bra gjort.I dag så tog vi också en tur i skogen och även här blev det gjytjebad.Det var den stora som klev i ,men han såg rätt snopen ut när tassarna sjönk ner i geggan.Bra med brun hund också.Kram på dej Petra

2010-06-03 @ 13:25:10
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0