semester i stan

i söndags gjorde vi något vi inte gjort på jääääätttteeee länge. Vi hade semester i stan, först tog vi oss till Eriksdalsbadets utomhusbad, en nostalgitripp för mig som "hängde" där en hel del när jag var 15-20 år, badet kändes så litet mot vad jag kommer ihåg och det var mycket folk på plats.

Därefter tog vi vägen förbi Thaiboat


En restaurang som ligger vid norra hammarbyhamnen. När man kommer ombord på den känns det som om man hamnat i Thailand :-)

De har tom arrangerat en liten sandstrand som man kan borra ner tårna i . Stranden är på en vidhängande pråm, där fördrinken kan intas.



Maten var otroligt god jag åt jätteräkor i grön curry, Mats kyckling Panäng och Johan sin kyckling Satey
Visst är det fint upplagt :-) Gänget bredvid oss hade en hund med, så de verkar hundvänliga, Ella var dock hemma med Martin.

Efter avslutad middag tog vi oss upp till Stockholms finaste utkiksplats Fjällgatan/Ersta

Där efterrätten intogs.


En rysk båt med Gröna Lund i bakgrunden


Riddarholmen bakom båten, i det runda tornet intog vi svärfars 60 år middag för ett antal år sedan.

Efter att ha insupigt den vackra vyn tog vi oss hem till vår egen grönskande täppa,


Där man kan njuta av olika blommor, Den här var min fars favorit


Underbar Paradisbuske som blommar så praktfullt i ett bortglömt hörn, MAts hade aldrig sett vare sig busken eller blommorna förut, fast jag har planterat busken för säkert 8 år sedan :-)

En underbar dag som kändes lång eftersom så mycket hände.

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilken underbar dag ni har haft.Får hoppas att det blir många fler såna innan sommarn är slut.Maten verkade vara jättegod och vilken kul ide med ett minithailand på båten.Ha det gott och sköt om er alla.Kramizar Petra m flock

2010-06-30 @ 09:33:14
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: anna Nygårds

Vad härligt det ser ut. Vi ska göra en liten tur till Sthlm och kolla på båtar så småningom. Nu drar vi ut på Siljan./ Anna O Rolex

2010-07-02 @ 11:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0