Snopet

Nu har vi lite att ta igen i bloggandet. Jobbet "tär" fortfarande enhel del på mig även om jag har mycket roligt arbete och just nu får sitt och bl.a. ta fram en ny hemsida åt företaget. Jobb jag gillar men som då ofta slukar hela mitt fokus. Men det blir bra till slut. Tur att man har barn och hund som inte ger sig förens de får sin tid.
Värre är det för maken som får ta en hel del av arbetet både med hem och barn :-)

Förra helgen bestämde jag dock mig för att vi, gubben och jag, skulle få lite kvalitetstid tillsammans, va gör vi då - jo går en långpromenad med Ella :-) eller rättare sagt det var tanken. VI tog bilen och åkte iväg till ett stort rekreationsområde. Ella, jag och Mats var på mycket gott humör, mest märktes det på Ellas ystra skuttande.
Vi hann ur bilen och dagen till ära fick Ella bestämma vilken väg vi skulle gå. Det bar iväg ut på en sjö, men bara efter 20 meter åker Mats ben genom isen, hela vägen upp till låret. Så det var bara att packa in oss i bilen och åka hem för att byta om till varma kläder, mycket snopet.....
Men skam den som ger sig, Mats byter kläder sedan åker vi iväg (fast nu till vår närmaste skog) där vi tar en underbar promenad på upptrampade stigar i skogen.

I måndags så fick jag med mig Manne och Peppar med ägare till en träningslokal i Gustavsberg. det var jätteskoj att få till en träning tillsammans. Manne ska ju upp i trean i vår, Peppar körde tvåans moment medan jag körde ettans.  Efter lite uppvärmning körde vi sittande i grupp och platsliggning, Mannes husse fick gömma sig bakom dasset :-) den hund som var mest störd av de andra hundarna var Ella, Manne var kougn och även Peppar höll sig bra lugn.  På Ella märks det på linförigheten som blir dassig, vilket märks tydligt när Sanna körde igenom hela programmet med oss, Även Peppar och Manne körde igenom sina program.

Lokalen var bra att träna i för oss tre möjligen kan man vara en till. Lokalen finns tillgänglig fram till våren och kostar 100 kr/månad + 20 kr/ggr eller om man bara vill prova någon gång kostar det 50 kr. Så vill någon träna hör av er så hänger jag gärna på.

Helgen är full av hundaktiviteter igen, på lördagen ska vi ha Perroträff där Rallylydnad står på programmet. 15 Perrosar ska ut till Rikssten för att prova på. På söndagen ska vi upp i ottan och pröva turen på tävlingsbanan igen. Åter igen i Viksberg där Appollogruppen anordnar tävlingen. Håll tummarna.........
Bara det inte blir så himla kallt som sist, det är inte riktigt roligt då.

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Oj vad otäckt! Tur att det gick bra i alla fall. / Anna

2010-02-19 @ 11:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0